Kontaktuppgifter
TIKÉI AB
Piongatan 43
25374 Helsingborg
Sverige
Organisationsnummer: 556796-2344
Godkänd för F-skatt.
Priser
Alla priser är inklusive svensk moms (gäller inom EU). Momsen dras av i kassan för kunder utanför EU.
Alla priser är i SEK (svenska kronor).
Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna till motsvarande momssats.
Nya regler för försändelser till Norge:
Kundene våre i Norge betaler norsk moms direkte når de handler i vår nettbutikk. Vi är registrert i VOEC-systemet och belaster deg mva, akkurat som om du kjøper fra en norsk nettbutikk. Varene du handler i VOEC-ordningen er unntatt for toll.
Beställning
Alla beställningar sker via webbshopen. Behöver du hjälp med beställningen så får du gärna ringa eller maila till oss så lägger vi in beställningen till dig. I de fall du inte beställer via hemsidan så kan du endast betala med faktura eller förskottsbetalning. Om du beställer via mail så tänk på att ange ditt namn, din adress, ditt personnummer (vid fakturabetalning) och gärna ditt telefonnummer så att vi kan ringa om det behövs.
I samband med beställning kan du välja att skapa ett konto där du kan logga in och följa din beställning.
Minimiorder är 30 kr.
Beställningar utanför Sverige
Leverans sker inom EU + vissa internationella länder och ordern måste betalas i förskott med Paypal. Fraktkostnaden är 49 för beställningar inom EU och 49 kr för beställningar utanför EU.
Leverans
Vi skickar alltid senast arbetsdagen efter beställning och leveransen tar oftast 1-3 dagar. Vi skickar med PostNord som numera bara ha utdelning varannan dag. Därför kan det ibland dröja en extra dag innan paketet når dig.
När ditt postnummer har utdelning kan du se
här.
Vi ansvarar dock inte för eventuella förseningar som beror på PostNord.
Vid tillfälligt slut på varan kan det ta något längre tid. Leveransbesked skickas till kund via e-post vid eventuella förseningar.
Leveranstiden till länder inom EU är ungefär 3-5 arbetsdagar, men ibland kan det ta upp till 10 arbetsdagar.
Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.
Tänk på att om ditt paket är försenat och du har valt faktura som betalsätt, så står inte vi för eventuella påminnelse- eller inkassoavgifter om du inte har meddelat innan sista betalningsdag.
Tullkostnader kan tillkomma beroende av lagstiftningen i det land till vilket beställningen levereras. Eventuella avgifter för moms och tull betalas av kunden.
Fraktpriser
Alla beställningar inom Sverige är fraktfria.
Vid beställningar utanför Sverige men inom EU är fraktkostnaden 49 kr.
Vid beställningar utanför EU är fraktkostnaden 49 kr.
Leveranssätt
Alla leveranser skickas med PostNord som paket, varubrev eller brev.
Det är kundens ansvar att ange en giltig och korrekt leveransadress.
Om TIKÉI får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut, så åligger det kunden att betala ny frakt (29 kr inom Sverige).
Om ett paket har skickats till en av kunden angiven felaktig adress eller tillfällig adress så skickar vi inte om eller återbetalar förrän paketet har kommit i retur (vilket inte är säkert att så sker, då PostNord kan ha levererat det till den felaktiga adressen).
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss. När du kontaktar oss är det bra om du har ordernummer antecknat.
Returer
Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varorna. Du betalar själv returfrakten.
Varan ska återlämnas i välvårdat skick och görs inte detta, så kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.
På grund av hygieniska skäl gäller ångerrätten ej för sminkprodukter som är använda eller där plomberingen är bruten. Ångerrätten gäller ej heller för prover.
Du behöver inte ange någon speciell anledning för din retur. Kontakta oss innan du returnerar något så att vi vet att det är på väg.
Skicka inte mot postförskott. Vi löser inte ut paketet. Glöm inte att frankera, vi löser inte ut paket som inte är frankerade.
Returer skickas till: TIKÉI AB, Bårslövsvägen 3, 25373 Gantofta.
Reklamationer
Upptäcks fel på varan, om det saknas något i försändelsen eller om du har mottagit fel vara skall detta reklameras till oss senast 14 dagar efter det att du mottagit ditt paket. Kontakta alltid oss innan du returnerar något.
Vi står i dessa fall för returfrakten, men det är viktigt att du kontaktar oss först för retursedel. Vi återbetalar inte frakt som har betalats på annat sätt.
Tänk på att spara produkten så att vi kan se vad som är fel med den. Varan måste returneras för att vi ska kunna avgöra om det är fel på den. Vi betalar inte tillbaka pengarna om ni har slängt produkten!
Vi har 1 års garanti på våra borstar. Går de sönder under den tiden så byter vi ut den kostnadsfritt, alternativt lagar den om det går. Detta förutsatt att borsten inte har hanterats på ett onormalt sätt.
Byten
Vi byter gärna oöppnade förpackningar om du har beställt fel! Du betalar själv returfrakten, men vi står för frakten tillbaka till dig. Kontakta oss innan du returnerar så att vi vet att det är på väg!
Byten skickas till: TIKÉI AB, Bårslövsvägen 3, 25373 Gantofta.
Skador på paket
Om paketet är skadat vid leverans ska du genast göra en reklamation hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha för vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Hämta ej ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Förpackningar
Prover förpackas i små plastburkar. Foundation, rouge, ögonskuggor och övriga tillverkade produkter förpackas i plastburkar med sil. Allt som säljs på tikei.se har fullständig innehållsdeklaration.
Åldersgräns
Du som beställer måste vara över 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet i syfte att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Enligt GDPR (Dataskyddsförordningen) har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat på dig och du har även rätt att bli borttagen ur vårt kundregister.
Kontakta i så fall vår kundservice på
kundtjanst@tikei.se.
Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter till någon annan.
I enlighet med GDPR så har vi utsett en personuppgiftsansvarig. Hos oss är det vår VD. Har du frågor kring hur vi behandlar din information så titta gärna på vår
Privacy Policy eller kontakta oss på
kundtjanst@tikei.se.
Övrigt
I övrigt gäller konsumentköplagen.